Bahagian Kewangan & Hasil
Ketua Jabatan/Bahagian/Unit
Ketua Bahagian/Unit | Anis Amira Bt Ahmad Lokman | |
Telefon | 09-785 5800 (116) | |
Faks | 09-786 7011 | |
Emel | |
|
Alamat | Unit Kewangan, Majlis Daerah Pasir Puteh, 16800 Pasir Puteh, Kelantan. |
Fungsi Jabatan/Bahagian/Unit
- Menerima Hasil Majlis
- Menguruskan Pembayaran Gaji Dan Elaun Kakitangan
- Menguruskan Pembayaran Kepada Pembekal
- Menguruskan Penyediaan Bajet Tahunan
- Menyediakan Penyata Kewangan Tahunan
- Menguruskan Pelaburan Majlis
- Menguruskan Insuran Harta Benda Majlis
- Urusan Menyimpan Dan Mengawal Rekod-Rekod Kewangan
Piagam Pelanggan
- Masa menunggu untuk membayar bil di kaunter bayaran dihadkan selama sepuluh(10) minit bagi masa sibuk dan tiga(3) minit bagi masa kurang sibuk
- Menerima bayaran dan mengeluarkan resit rasmi penerimaan dalam masa tiga(3) minit bagi setiap urusan
- Mendaftar setiap bayaran deposit dan lain-lain yang berkaitan dalam tempoh lima(5) bagi setiap urusan
- Bayaran kepada pembekal dan kontrator Majlis akan diproses dan cek akan disiap dalam tempoh 14 hari dari tarikh sesuatu invios diterima dengan lengkap daripada Jabaran untuk pembayaran
- Memproses bayaran elaun dan sebagainya dalam tempoh 14 hari daripada tarikh tuntutan di buat
- Menyediakan Penyata Kutipan harian 1 kali sehari
- Memastikan Penyata Cukai Pendapatan anggota siap sebelum 31 Mac setiap tahun
- Memastikan Penyata Kewangan disediakan dan diserahkan kepada Jabatan Audit Negara sebelum atau 30 April setiap tahun
- Menyediakan Anggaran Belanjawan tahunan sebelum Julai setiap tahun
Fungsi Bahagian Kewangan dan Hasil
- Menerima Hasil Majlis
- Menguruskan Pembayaran Gaji Dan Elaun Kakitangan
- Menguruskan Pembayaran Kepada Pembekal
- Menguruskan Penyediaan Bajet Tahunan
- Menyediakan Penyata Kewangan Tahunan
- Menguruskan Pelaburan Majlis
- Menguruskan Insuran Harta Benda Majlis
- Urusan Menyimpan Dan Mengawal Rekod-Rekod Kewangan